admin/ Październik 8, 2018/ Samochody do zadań specjalnych!

W ostatnim artykule przedstawialiśmy sprawę selekcji ogumienia do odpowiedniego auta. Skoncentrowaliśmy się na odpowiednim wyborze rozmiarów ogumienia.

opona w samochodzie sportowym

Autor: CONCAVO WHEELS
Źródło: http://www.flickr.com
Pisaliśmy o tym, że w aucie niewielkim najkorzystniej nałożyć opony o wielkościach mniejszych jak opony 195 60 15, a w dużych autach należy nałożyć opony 215 55 16. Jest jeszcze temat selekcji ogumienia w zależności od sezonu. Jak jest gorąco powinno się kupić opony letnie, czyli bardziej twardsze. opony letnie różni się od zimowego substancją, z której jest zbudowane.

Ogumienie letnie w zimie będzie nie tylko zachowywać się źle, ale też będzie to niebezpieczne. Pojazd na mrozie będzie się ślizgać bardzo łatwo. Opony letnie jest  bardzo twarde przy mrozach i ciężko będzie opanować auto. Od czasu do czasu kierowcy kupują jedynie ogumienie letnie na cały rok. Taka sytuacja ma miejsce kiedy właściciele samochodów prowadzą głównie po jezdniach w miastach. Najczęściej bowiem na takich ulicach znajduje się tylko trochę śniegu. W dużych miastach jest większy ruch, który sprawia, że śnieg topnieje. W tych sytuacjach czasami posiadacze aut ryzykują i nie nabywają w ogóle ogumienia na zimę. O wiele gorszą sytuację mają osoby mieszkający w małych miejscowościach. Tam często śnieg leży bardzo długo.  

Zastanówmy się jednak przez moment nad odwrotną sytuacją. Co mogło by się zdarzyć, jeśliby założyć opony zimowe w trakcie lata. Opony na zimę jest tak skonstruowane, aby przylegać do powierzchni jak największą częścią bieżnika. Takie opony są bardziej rozciągliwe, guma może przy wysokich temperaturach po prostu się rozpaść. Takie niebezpieczeństwo powoduje, że częściej właściciele pojazdów poruszają się na oponach letnich w zimie, niż odwrotnie. Ostatnio producenci opon produkują ogumienie całoroczne. Takie rozwiązanie dla licznych kierowców może być niezwykle oszczędnym wyjściem. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że tego rodzaju wyjście nie będzie bezpieczne w stu procentach ani zimą, ani latem. Zimą opony będą twarde, a latem mogą się rozkleić.

Share this Post