admin/ Sierpień 30, 2019/ Wypoczynek z adrenaliną!

W wielu miastach w kraju trwa dzisiaj dyskusja nad przyszłością szyldów reklamowych w centrach miast. Wiele placów głównych, starówek, starych kamienic czy zabytkowych zespołów zabudowań, w dołach których mieszczą się sklepy, są w dzisiejszych czasach zanadto pokryte reklamami. Reklamy są różnych wielkości, w różnej stylistyce, często nawet, pozbawione stylu, czasem niechlujne. W całokształcie wygląda to wszystko naprawdę źle, niszcząc architektoniczny pejzaż uroczych, zabytkowych obszarów miasta.

Reklama bilboardy

Źródło: flickr.com

Inicjatorem podobnych rozwiązań w Polsce jest miasto Kraków, które otworzyło obszar o ograniczeniach w wystawianiu reklam. Przestrzeń obejmuje przede wszystkim ścisłe centrum miasta, i ma obszar ok 96 ha. Zostały tam przede wszystkim zunifikowane szyldy, kolorystyka i stylizacja nośników reklamowych. Nie wiszą tam dziś wielkie billboardy (billboardy Rzeszów – czytaj dalej) na całą elewację. Miasto odzyskało dawną tkankę miejską i specyfikę starówki.

Nad pokrewnym rozwiązaniem dyskutują też urzędnicy Wrocławia, którzy chcą, wzorem Krakowa, uruchomić w centrum miasta park kulturowy- wrocławski mógłby obejmować obszar ok 210 ha. Obok samych reklam, z terenu chronionego powinny zniknąć także tzw. „chodzące tablice”, przyczepy reklamowe zalegające na chodnikach. Do użytku właścicielom lokali będą w dyspozycji słupy reklamowe, czy inne nośniki.

Miasto bez wątpienia zyska na podobnym rozwiązaniu, bo odzyska dawny urok- świecić nim będą atrakcyjne kamienice w chronionym obszarze. Reklamodawcy będą dalej wszakże mogli korzystać z usług agencji reklamowych. Reklamy będą mogli rozwiesić na znanym nośniku reklam, jakim jest billboard.

bilboard

Źródło: flickr.com

Istnieje również druga strona medalu- sporo kamienic, dzięki wieszaniu na ich elewacjach reklam, zbiera pieniądze na remont. Zarządcy tych obiektów będą musieli poszukać pieniędzy gdzie indziej.

Jeśli zaabsorbował Cię prezentowany w tym serwisie tekst, śmiało sprawdź ponadto towarzyszące informacje – one także są warte uwagi.

Zupełnie inaczej również wygląda sprawa obiektów, których piękno, żeby być subtelnym powiem, jest głęboko ukryte. Bywają bowiem takie budynki, które mimo wszystko zyskują dzięki zasłonięciu ich całej fasady reklamą- kolorowym zdjęciem nakłaniającym nas do skuszenia się na nowy wyrób, zasmakowaniu luksusu, dopuszczeni do siebie pięknych przedmiotów itp- wszystkiego czym agencje reklamowe nas na co dzień karmią.

Share this Post