admin/ Październik 8, 2018/ Wypoczynek z adrenaliną!

Zalety współpracy z dobrą agencją PR mogą być niemałe. Agencje takie zajmują się – krótko mówiąc – budową wizerunku przedsiębiorstwa, jej kierownictwa, produktów i usług na rynku. Dzięki takiej współpracy przedsiębiorstwo może liczyć na znaczne wzrosty efektywności, a jednocześnie żadna z osób pracujących w firmie nie musi poświęcać swojego czasu na wyżej wymienione aktywności.

Prezes firmy

Autor: Gage Skidmore
Źródło: http://www.flickr.com
Przedsiębiorstwo może podjąć współpracę z konkretną agencją PR na 2 sposoby: może podjąć współpracę tak zwaną projektową, albo też zdecydować się na stałą współpracę z takową agencją PR. W tym pierwszym przypadku kooperujące ze sobą biznesy nie związuje stała umowa i przedsiębiorstwo korzystające z usług agencji PR nie są ogarnięte przez nią wszechstronną obsługą (porównaj – http://prtime.pl/). W tymże przypadku współpracujące firmy podpisują umowę na konkretne projekty. Cechą takiej współpracy jest niestety mała możność kontroli zleconych działań a także ograniczona możliwość kontrolowania efektów pracy zaangażowanej agencji PR.

Drugim rozwiązaniem takowej współpracy jest sporządzenie z wybraną agencją PR stałej umowy. W tymże przypadku nasza agencja w ramach stałej zapłaty sporządzi strategię komunikacji i konkretny plan przedsięwzięć. Ponieważ obsługa pracowników agencji PR ma zakres kompleksowy, dlatego bez względu na ilość informacji które trzeba sporządzić i posłać mediom ponosimy jednakowe koszta, a więc w dłuższej perspektywie czasu ta forma współdziałania z agencją PR bardziej nam się opłaca.

w biurze

Autor: U.S. Army Corps of Engineers
Źródło: http://www.flickr.com
Nie zapominać jednakże należy, że zakres prac agencji PR to nie tylko przekazywanie mediom informacji prasowych i urządzanie konferencji (więcej informacji – http://prtime.pl/oferta/zarzadzanie-kryzysowe/?lang=pl). Dużym atutem takiego rozwiązania z daną agencją PR jest stały skład specjalistów współpracujących ze zleceniodawcą. Specjaliści ci bardzo dobrze znają swoją branżę. Osoby te dobrze znają potrzeby swoich klientów, budują one długookresowe relacje z lokalnymi mediami, są dobrze znane miejscowym mediom.

Musimy pamiętać że zbudowanie wizerunku biznesu to działania ciągłe i długo trwające. Z właśnie przyczyny większość firm decyduje się podjąć stałą kooperację z agencją PR. Szukając kompetentnej agencji PR zwróćmy uwagę na to jak dużym doświadczeniem może się ona pochwalić, pytajmy o zrealizowane kampanie, o byłych klientów. Nie obawiajmy się skontaktować z jej byłymi klientami celem zasięgnięcia opinii o wybranej agencji PR z którą współpracować zamierzamy.

Share this Post