admin/ Wrzesień 3, 2019/ Samochody do zadań specjalnych!

Rozprzestrzenia się u nas sieć dróg ekspresowych. Równocześnie także samochód w domu pomału jest normą. Chociaż nie jest u nas aż tak jak za oceanem, gdzie podłóg wszelakich TV też literackich pojazd ważniejszy jest od domu.

Samochód Volkswagen

Autor: Mathew Bedworth
Źródło: http://www.flickr.com
Wóz jest tam elementem pop kultury. Jak opisuje w swej pozycji o Stanach Zjednoczonych dziennikarz Programu 3 Marek Wałkuski, miłość mieszkańców Ameryki do aut może w Europie Środkowej dziwić. Nie zmienia to faktu, iż komunikacja samochodowa w Polsce dynamicznie rośnie. Wraz z rozwojem motoryzacji wzrasta zapotrzebowanie na ropę.

Jeżeli opisywana kwestia jest dla Ciebie absorbująca, sprawdź oprócz tego więcej szczegółów plan rozwoju sieci drogowej tu – te wiadomości również nie powinny pozostać niezauważone!

Dawniej właściciel pojazdu był skazany na olej napędowy. Teraz alternatyw jest więcej.

Kliknij ten link i zobacz w treści znajdujący się w tamtym miejscu tekst. Są tam inne tego rodzaju wiadomości. One również prezentują tę tematykę.

Począwszy od systemów na gaz propan (zobacz – gaz do suszarni) a kończąc na silnikach hybrydowych. Z ekonomicznego punktu widzenia to końcowe podejście – hybryda jest w tej chwili kosztowne, głównie z racji technicznych. Niska obecnie efektywność prądnic jest niezadowalająca.

Silnik samochodu

Autor: LiteWriting aka Loreen72
Źródło: http://www.flickr.com
Realne zatem wyjścia są 3: klasyczna benzyna, ropa albo gaz propan (dla zainteresowanych). Wyliczenia wskazują, że pojazdy ze zbiornikami na gaz są w wyższym stopniu lukratywne niż na zwykłe paliwo. Są one nieomal o 50% mniej kosztowne od etyliny i mają porównywalną cenę z dieslem. Na przykład koszt jazdy na sto kilometrów wynosi od blisko pięćdziesiąt osiem złotych dla etyliny a 39 zł dla oleju napędowego, LPG natomiast to wydatek 34 PLN. Jeżeli do wyliczenia dołoży się też fakt iż instalacje samochodowe na gaz propan coraz bardziej tanieją, wówczas taka zamiana albo też nabycie samochodu z fabrycznie zamontowanym zbiornikiem na gaz jest opłacalna. Instalacja samochodowa różni się od innych układów LPG. Jest to struktura złożona – ogólnie mówiąc – z miksera i butli z armaturą.

Pierwszy mieszalnik instalowany jest pod silnikiem. Drugi element to zbiornik na gaz zamontowywany z tylu pojazdu. W zależności od typu motoru i sposobu wtryskiwania paliwa można wyróżnić 4 najbardziej popularne odmiany instalacji samochodowej na gaz propan: Pierwsza generacja to instalacja gazowa z ręczną regulacją instalowana w pojazdach starszej generacji z podawaniem paliwa bez katalizatora. Kolejna generacja to system z elektroniczną regulacją instalowany w pojazdach z wtryskiwaniem propanu oraz z przyśpieszaczem. Następna kategoria to wtrysk ciągły gazu w fazie gazowej i nareszcie czwarta generacja – naprzemienne wtryskiwanie propanu używane w silnikach najnowszej generacji. Wartość instalacji na propan najbardziej jest zależna właśnie od wariantu silnika.

Share this Post