admin/ Marzec 18, 2019/ Samochody do zadań specjalnych!

Standardowe układy zawieszeń są już poznane, tak więc coraz ciężej obmyślić coś rzeczywiście przełomowego w tej dziedzinie. Ale w ostatnim czasie pojawiła się koncepcja, która jest w stanie to zmienić, gdyż stwierdzono, iż być może korzystnie niektóre funkcje powierzyć układom pneumatycznym. Czy to faktycznie działa?

naprawa auta

Autor: Sarah Stierch
Źródło: http://www.flickr.com

Układy pneumatyczne są od wielu lat tworzone przez projektantów maszyn. Wpływają na ruchy robocze koparek i pozostałych maszyn roboczych. Co więcej, już 30 lat temu konstruktorzy stosowali takie układy, jak poduszki pneumatyczne mgtrans do stłumienia nierówności. Zawieszenia powietrzne z reguły muszą poprawiać parametry trakcyjne samochodu. To rozwiązanie jest w stanie zagwarantować optymalną redukcję wstrząsów i drgań. Są w stanie więc poprawić dość znacznie komfort jazdy. Czemu tak się dzieje? Odpowiedź jest dość zrozumiała.

A tak właściwie, sprężony azot jest bardziej efektywny w pochłanianiu nierówności niż pozostałe środki. Pewną zaletą zastosowania układu pneumatycznego jest stały prześwit samochodu, niezależnie od obciążenia. To oznacza, że rozwiązanie to jest szczególnie chętnie stosowane w autach typu kombi. Niezmienny prześwit umożliwia na bardziej do przewidzenia zachowanie samochodu na zakrętach i w mniejszym stopniu wpływ obciążeń na bezpieczeństwo podróżnych. Poprawia to także aspekt wizualny korzystania z samochodu. Załadowany samochód z przysiadającym tyłem wygląda mało atrakcyjnie – zawieszenie z elementami pneumatyki pozwala tego uniknąć(sprawdź ofertę).

Co interesujące, w zawieszeniu pneumatycznym konwencjonalne metalowe elementy sprężyste są zastąpione tzw. powietrzne worki, które określamy mieszkami. Są w stanie być one dość często zintegrowane z amortyzatorami pneumatycznymi, koniecznymi do prawidłowego i sprawnego funkcjonowania układu.

częsci samochodowe

Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com

Mieszki napełniane są przez kompresor, jaki jest napędzany albo z silnika auta, albo z układu elektrycznego auta.

Obecnie trudno jest wyszukać istotnie niebanalny materiał. Jeśli odczuwasz taki sam kłopot, to zalecam ten artykuł (https://www.hurtopony.pl/opony-do-samochodu/ford/fusion). Są tam zawarte ekscytujące wiadomości.

W następnej kolejności tłok mieszka powietrznego może złączyć się z wahaczem, zaś wahacz z kołem. Każdy kolejny ruch koła w płaszczyźnie góra-dół wyzwala ruch tłoka. Zawór (www.sportwheels.pl/product-pol-8894-Zawor-Zestaw-naprawczy-pod-Czujnik-Cisnienia-Schrader-TPMS-10.html) poziomujący mający związek z ruchem wahacza troszczy się o stały pułap zawieszenia. Kiedy zawieszenie jest przeciążone i ściśnięte, układ pompuje kolejne dawki powietrza, a wypuszcza je w momencie rozprężenia układu zawieszenia. W skład tego układu wchodzą też sterownik, który steruje pracą całego zawieszenia oraz czujnik wysokości. Co więcej, w samochodach, w których kierowca jest w stanie regulować wysokość zawieszenia, używane są elektrozawory zamiast zaworów standardowych.

Share this Post