admin/ Październik 7, 2019/ Samochody do zadań specjalnych!

Planujesz postawienie garażu, lecz nie wiesz na co się zdecydować? Tak naprawdę to nad budową garażu należy już myśleć we wczesnym etapie stawiania domu. Czym wcześniej zdecydujemy, tym więcej czasu oraz pieniędzy zachowamy w kieszeni. A w konsekwencji, ocalimy trochę kłopotów.

garaże przydomowe

Autor: www.wawsystem.pl
Źródło: www.wawsystem.pl
Jakie więc mamy bramy garażowe? Jeden z najbardziej znanych modeli to brama rozwieralna (skrzydłowa). Jest to rozwiązanie najstarsze, mocno zbliżone wyglądem do zwykłych drzwi. Mogą być jedno – lub dwuskrzydłowe. Rozwierane na zewnątrz pojedyncze skrzydło zajmuje wiele miejsca i zawadza podczas parkowania. Dlatego musimy pomiędzy garażem a ogrodzeniem pozostawić długi kawałek podjazdu, dobrze jeśli będzie to szerokość bramy plus długość samochodu. Mniejszą ilość miejsca potrzebują bramy dwuskrzydłowe, więc są częściej wybierane.

Następnym typem jest brama uchylna (płytowa).

Czy pewien komentarz z strony zachęcił Cię do pozostawienia swej opinii? Niezmiernie nam miło. Zatem nie czekaj i pisz coś!

Docelowo przeznaczone na jeden pojazd, jej szerokość nie przekracza zwykle trzech metrów, a wysokość do 2-3 metrów. Są też wrota garażowe o szerokości 4 lub 5 metrów, lecz istnieje niewiele firm, które je robią. Czy możliwe jest by dostać taką bramę garażową? Zależnie od tego, który to producent bram garażowych, musimy się zawsze o to spytać. Konstrukcja takich garażowych uchylanych może być płytowa albo ramowa (. Pierwszy rodzaj, to konstrukcja z blachy która jest usztywniona płaskownikami ze stali. Jej zewnętrzna powierzchnia jest zbudowana z ocynkowanej blachy metalowej, która jest pokryta poliestrem. Ramową budowę bramy stanowi metalowa lub drewniana rama. Można ją wypełnić blachą stalową pokrytą poliestrem, deskami drewnianymi, a także obiciem ze sklejki.

garaż podziemny

Autor: Kool Cats Photography over 3 Million Views
Źródło: http://www.flickr.com

Następnym rodzajem są bramy segmentowe (sekcyjne). Najlepsze są dla garaży, z których wyjeżdża się od razu na ulicę. Jest tak, gdyż w trakcie otwierania nie wychodzą przed budynek, nie przeszkadzają w związku z tym w manewrowaniu samochodem nawet na podjazdach łukowych. Ostatni rodzaj – bramy rolowane, są zrobione z poziomych części dwuściennych, które są napełnione bezfreonową pianką poliuretanową. Połączone są na pełne lub perforowane zaczepy . Brama tego typu jest otwierana ze skrzynki umieszczonej bezpośrednio ponad wjazdem do garażu. Tak więc do jej montażu potrzebne jest choć 30 cm z szerokości nadproża. Będziemy w stanie je założyć na dwa sposoby – z zewnątrz, to znaczy przed otworem albo za otworem, to znaczy wewnątrz. Na bokach otworu należy zostawić odpowiednią ilość miejsca – o szerokości kilkudziesięciu milimetrów.

Share this Post